Pri nakupu električnega viličarja je zelo pomembno, kakšno baterijo dobimo "v paketu".
1. Nakup novega viličarja
Pri nakupu novega viličarja, lahko danes izbiramo med Li-ion ter svinčeno baterijo. Redki so viličarji z vodikovo celico.
Nedvomno so Li-ion baterije mnogo boljše a kljub vztrajnemu padanju cene še vedno precej dražje od klasičnih svinčenih baterij.
Osebno priporočam Li-ion baterije v manjših, hodnih viličarjih, predvsem tam, kjer ga uporabljajo tehnično neuki delavci, ki "pozabijo" na vzdrževanje nivoja vode. Prav tako opažamo pri teh viličarjih kratkotrajna polnenja in slabo higieno. Svinčene baterije v takih viličarjih velikokrat dočakajo le kakih 5 let.
Pri večjih viličarjih je potrebno pretehtati dobre in slabe lastnosti obeh tehnologij. Dejstvo pa je da se cenovni izračuni vsako leto bolj nagibajo na stran Li-ion baterij.
Pri nakupu Li-ion viličarja se moramo zavedati, da je priklopna moč polnilca zaradi hitrega polnenja veliko večja kot pri svinčenih baterijah.
2. Nakup rabljenega viličarja
Srce vsakega električnega viličarja je njegova baterija.
Danes skoraj vsi ponujajo ob nakupu rabljenega viličarja tudi izpis merjenja baterije. Vsekakor naj ne bo rabljena baterija starejša od 7 let, ob nakupa na na njen ne sme biti vidne korozije.
Ob uporabi mora viličar z baterijo nanjo delovati vsaj 5 delovnih ur. Viličarji do 2t z novo baterijo delajo 10 delovnih ur, večji pa vsaj 8 delovnih ur.
Vzdržljivost in zanesljivost delovanja je močno odvisna od baterije.
3. Oprema baterije - svinčena
Če se odločite za svinčeno baterijo, je najbolje investirati še v sistem nadzora elektrolita, medtem ko je centralni nalivalni sistem obvezna oprema.
![]() |
|
| Lepo ohranjena svinčena baterija | Slabo vzdrževana svinčena baterija |
![]() |
| Sulfatizirana celica svinčene baterije - neuporabna |


